מה זה קריאטין ואיך הוא יכול לסייע להעלות את מסת שריר?

קריאטין נתפס לא פעם כתוסף תזונה, אולם חשוב לדעת שהוא חומר שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי. הקריאטין קשור באופן הדוק לפעילות השרירים שלנו, ויש לו השפעה רבה על כמות האנרגיה שהשרירים שלנו יקבלו. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על קריאטין וכיצד הוא יכול לעזור לכם להעלות את מסת השריר.

 

מה זה קריאטין?

קריאטין מוכר בדרך כלל בתור תוסף תזונה לספורטאים, אולם חשוב להבין קודם כל שהקריאטין מיוצר בגוף שלנו באופן טבעי. הקריאטין עוזר לשמור על רמת אנרגיה תקינה של השריר כאשר הוא תחת מאמץ, ולכן הוא הפך להיות כל כך פופולרי בקרב מתאמנים.

 

צריכת קריאטין

את הקריאטין ניתן לצרוך בצורה של כמוסות או בתור אבקה. עבור ספורטאים לצריכה של הקריאטין יש מספר יתרונות: הקריאטין קודם כל מועיל בכך שהוא שומר על רמת אנרגיה תקינה של השריר וכך מאפשר להתאמן בעצימות גבוהה יותר. כמובן שאימון בעצימות גבוהה יותר הוא הכלי היעיל ביותר להעלות את מסת השריר.

מלבד זאת, הקריאטין גם מייצר לשריר תקופת התאוששות קצרה יותר. העובדה שהשריר מקבל כמויות אנרגיה גדולות יותר לא רק מסייעות לו לתפקד טוב יותר תחת מאמץ אלא גם להתאושש בצורה מהירה יותר. שני המרכיבים הללו הופכים את הקריאטין להיות יעיל במיוחד עבור מי שמעוניינים להעלות מסת שריר.

 

הורדה במשקל

חשוב לציים שהקריאטין לא מועיל בתור תוסף לירידה במשקל, כיון שהוא לא שורף את השומנים שנמצאים בגוף. כמובן, ברגע שתצרכו קריאטין האימונים שלכם יהיו עצימים וזה בפני עצמו יועיל לשריפת השומן שלכם, אולם לא מדובר בהשפעה ישירה של הקריאטין.

 

צריכת נוזלים

אחת הפעולות שאותה הקריאטין מבצע היא סוג של שאיבת מים מהשריר. הפעולה הזו מאפשרת לכם ליהנות מעלייה מהירה יותר במסת השריר ובנוסף העיצוב של השרירים ייראה טוב יותר. עם זאת, חשוב לציין שיש להקפיד על שתייה מרובה של מים כאשר צורכים קריאטין כדי לא להגיע למצב של התייבשות.

 

מה זה קריאטין ואיך הוא יכול לסייע להעלות את מסת שריר?

 

למי כדאי לצרוך קריאטין?

אם חשבתם שהקריאטין מתאים רק למי שמעוניין להעלות מסת שריר, זה ממש לא המצב. קריאטין ניתן לצריכה עבור כל מי שמתאמן ורוצה להרגיש אנרגיה גדולה יותר במהלך אימון. כמובן שהיעילות הגדולה ביותר שלו היא עבור מי שעוסקים בפעילות כוח שבה מופעל מאמץ גדול לזמן קצר על השריר, אולם הוא יכול גם לסייע עבור מי שעוסקים בפעילות אירובית, אם כי לא באותה רמה.

 

האם יש סכנה בשימוש בקריאטין?

לאור העובדה שהקריאטין הוא חומר שהגוף מייצר באופן טבעי, הקריאטין עצמו וודאי שלא מסוכן לגוף שלנו. עם זאת, צריכה גדולה מידי של קריאטין עלולה להוביל לבעיות מסוימות בכליות, ולכן חובה לשמור על צריכה במינון נכון. בנוסף, צריכה במינון נכון תעזור לכם לשמור על היכולת של הגוף לייצר את הקריאטין באופן עצמאי.

 

זמן הצריכה של הקריאטין

על שהקריאטין נועד לתת לנו אנרגיה טובה יותר במהלך האימון, אין צורך לצרוך אותו דווקא לפני האימון. המנגנון של הגוף יודע לשמור על הקריאטין ולכן ניתן לצרוך אותו בצורה קבועה ללא קשר ישיר לזמנים שבהם אנחנו מבצעים את האימונים שלנו, והוא כבר יעשה את העבודה.

 

לסיכום

הקריאטין הוא חומר שנמצא בגוף שלנו, אולם צריכה שלו כתוסף יכולה לגרום לרמת אנרגיה גבוהה יותר לשרירים שלנו. הקפידו לצרוך את הקריאטין במינון נכון כדי למנוע נזק אפשרי לגוף שלכם, וכך תוכלו להנות משיפור בביצועים ועלייה במסת השריר.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות