עובדים בחברת אשראי חוץ בנקאי? כדאי שתכירו את המערכת של תפנית

לכל בעל מקצוע כלי עבודה מיוחדים משלו. במקביל, יש כלי עבודה לשימוש כללי. תפנית היא מערכת ERP מיוחדת ומעניינת, אשר משלבת את השניים – פתרון שהוא גם כללי וגם ייחודי. מה זה אומר? ומדוע זו מערכת חשובה מאוד עבור חברות בתחום האשראי החוץ בנקאי? בואו נכיר את תפנית יותר מקרוב.

ERP כמענה איכותי לחברות אשראי

Enterprise Resource Planning הוא סוג תוכנה ידוע מזה שנים. עסקים רבים משתמשים בו בהצלחה מרובה, בעיקר עסקים גדולים אך לא רק. גם חברות בתחום של אשראי חוץ בנקאי, יכולות להפיק תועלת רבה משימוש במערכות ERP. דוגמה בולטת במיוחד לכך בארץ, היא תפנית של חברת מטריקס. במסגרת יצירת התוכנה הזאת, חברת מטריקס השקיעה כשני עשורים בשיפור מתמיד שלה. משמע – זו היא תוכנה וותיקה ובשלב זה מאוד בשלה. היא מיועדת כעקרון לעסקים גדולים בלבד והיא בחירה מצוינת עבור חברות אשראי חוץ בנקאי. מטריקס עצמה, היא חברת טכנולוגיה מהבולטות בארץ והיא בעלת מוניטין מצוין – יתרון חשוב, כאשר משקיעים במערכת גדולה מסוג ERP.

מערכת עם יתרון מיוחד

הזכרנו קודם לכן שתפנית היא מערכת מיוחדת. במה בדיוק היא יוצאת דופן? ERP הוא כעקרון פתרון לשימוש כללי. ניתן ליישם אותו בעסקים מסוגים רבים, במגזרים עסקיים כאלה ואחרים. העסק רוכש תוכנה כזו או צורך אותה כשרות ענן ואז מתאים אותה לצרכיו הספציפיים. התאמה זו, איננה דבר של מה בכך. תפנית היא מערכת מיוחדת, בכך שהיא כוללת כמה גרסאות, אשר כל אחת מותאמת מראש עבור מגזרים עסקיים בולטים. ישנה התאמה עבור מגזר חברות האשראי החוץ בנקאי, לצד שורה ארוכה של מגזרים אחרים. למשל חברות קמעונאות, יבוא ושיווק מוצרי צריכה, מרכזים לוגיסטיים, מוסדות אקדמיה ומלכ”רים, מרכזים רפואיים או גופים העוסקים בנכסים ונדל”ן מניב.

 

 

יכולות ייעודיות מיוחדות

תפנית אם כך נותנת מענה לכל הדרוש מבחינת ניהול כללי וגם ספציפית למגזר שלכם. לגבי פעילויות של מתן אשראי, זה אומר

  • ניהול ההלוואות עצמן – כולל הקמת חוזה במערכת, שינויים בחוזים, הארכתם, שינוי שיטת ריבית או הצמדה וכדומה.
  • ניהול מגוון הבטוחות – ניהול הבטוחות להלוואה, אם זה למשל רכב, נכס נדל”ן או כל דבר אחר.
  • ניהול עמלות – ניהול עמלות קבועות ומשתנות לכל הלוואה.
  • סיוע בפירעון הלוואות – מנגנוני בקרה מיוחדים אחר פירעון הלוואות.

עוד יכולות לשימוש כללי

בתור מערכת ERP תפנית מציעה גם עזרים כלליים, בהם

  • ניהול קשרי לקוחות – מודול שמסייע לרכז ולנהל בצורה היעילה ביותר, את כל המידע על לקוחותיכם. הדבר חשוב למדי, גם אם הוא נראה מעט טכני ופשוט. יש לכך השלכות מייעלות משמעותיות, על התועלת מהמערכת כולה ועל ייעול תהליכי העבודה בעסק.
  • ניהול כספי – סיוע בניהול הפיננסי השוטף, תוך התאמה מרבית לדרישות חוק ולתקנות החשבונאות כמקובל בארץ. זה אומר בין השאר רישום בספרים והפקת מסמכי מקור, ניהול הספר הראשי, ניהול הספקים והתשלומים, ניהול לקוחות וגבייה, התאמות בנקים וכרטיסי אשראי, דו"חות כספיים, ניהול תקציב ובקרה תקציבית והכל ברמה רב חברתית, רב שנתית ורב מטבעית.
  • ניהול מכירות – כולל ניהול לידים, ניהול הצעות מחיר וניהול אנשי המכירות.
  • ניהול ארכיון – ארכיב אלקטרוני של מסמכים חיוניים, אשר מאפשר גם לסרוק מסמכים בכמויות גדולות, ביעילות רבה ובאיכות מרבית. כמובן, מודול הארכיב יאפשר לכם גם לחפש בתוכו בנוחות ולאחזר כל מסמך מבוקש.

לסיכום

גם ERP איכותי וגם התאמה ייחודית לתחום האשראי החוץ בנקאי – אין ספק שתפנית הוא כלי עזר, אשר מקצוענים בתחום זה חייבים להכיר.

נגישות