תהליך של עיצוב לוגו הוא תהליך שנועד להעביר באופן קל ופשוט את המסר שלכם כבעלי עסקים. למעשה, מדובר בתג הזיהוי שבמסגרתו אתם כבעלי עסקים או יזמים יכולים למנף את העסק שלכם, בייחוד בעידן שבו הנושא של מקוריות מהווה חלק בלתי נפרד מהיכולת ליצור בידול שיוביל בסופו של דבר ליצירה של מותג מנצח. לא מעט בעלי עסקים כמו גם יזמים לא יודעים מאיפה להתחיל, ואנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר ולספק לכם טיפים שבעזרתם תוכלו ליצור לוגו מנצח לעסק. מוכנים? בואו נתחיל!
פשטות היא שם המשחק
כאשר מעצבים לוגו צריך לעצב אותו בצורה פשוטה ומינימליסטית ככל האפשר. עומס של פרטים כמו גם בחירה לא נכונה של אלמנטים עשויה להוביל לפספוס המטרה שהיא יצירה של בידול וזיהוי, ועל כן עדיף לבחור בלוגו שטוח מבחינת הצבעים כמו גם האנימציה כך שהוא יבלוט וייקלט היטב בתודעה של קהל היעד אליו אתם פונים. על כן, העדיפו שלא להעמיס בפרטים כמו גם להימנע מגרפיקה מורכבת מדי שתשאיר אתכם עם לוגו יפה אבל מורכב מדי.
חקר שוק
רצוי לבצע חקר שוק באמצעות קבוצת ביקורת המורכבת מלקוחות של החברה (במידה ומדובר בחברה קיימת) או עם העובדים. בחירה בין מספר דוגמאות של לוגו גם יכולה לסייע לכם לקבל החלטה נכונה ומשותפת אבל גם ליצור תמהיל שבו ניתן יהיה לשפר את הלוגו עד למצב שהוא מוגמר ומדויק. שימו לב כי במסגרת חקר השוק רצוי גם לבדוק את המתחרים שלכם, מתוך מטרה להימנע ממצב שבו הלוגו שלכם זהה לחברה אחרת. במספר שעות של חקר שוק אפשר לגלות לא מעט מידע שיכול לספק לכם יכולת לבצע את התהליך של העיצוב בצורה מדויקת וקולעת למטרה.
יציאה מהקופסא
תהליך של עיצוב לוגו חייב להתבצע תוך שימת דגש על יציאה מחוץ לקופסא, וזאת מתוך מטרה ליצור לוגו חד פעמי שגם ייחרט היטב בזיכרונם של הלקוחות אבל גם יהיה בעל בידול משמעותי מבעלי עסקים אחרים. אין דבר מתסכל יותר מהשקעה רבה בתהליך של עיצוב ועד למוצר המוגמר שצריך להיות יעיל כמו גם כזה שמייצר בידול ביחס לחברות אחרות. על כן, יציאה מהקופסא היא חיונית לטובת יצירה של לוגו בעל משמעות הן מבחינת האפקט שלו אבל גם מבחינת היכולת לספר את הסיפור של העסק שלכם.
קבלת השראה
קבלת השראה במסגרת תהליך העיצוב מהווה דרך מצוינת ליצירת תמהיל עיצוב מנצח. בחנו היטב את הלוגו של חברות מצליחות ומובילות, ולמדו מהם כיצד לעצב לוגו שגם מדבר את השפה של העסק אבל גם משלב את סגנון העיצוב האישי שלכם, כל זאת מתוך מטרה ליצור את הטיפוגרפיה הנכונה בעבור הלוגו של העסק או המיזם אותו אתם מקימים ומחדשים.