בעלי עסקים – הגיע הזמן לשירות משלוחים עד לדלת בית הלקוח

הרשתות הגדולות כבר מזמן מעסיקות סוללות של שליחים המוכנים לקפוץ עם חבילת משלוח לכל יעד ברחבי הארץ. היום גם עסקים קטנים מבינים כי שירות משלוחים הינו חלק מחוויית רכישה נכונה שכן יכולה לגרום ללקוח להעדיף עסק אחד על פני המתחרה. בנוסף הקורונה הפכה את המשלוחים לשירות נצרך הרבה יותר עבור אלו המעדיפים לבלות את זמנם בבית מחשש מפני המגפה. משלוחים עד בית הלקוח – כל הסיבות להפוך את העסק שלכם למעניק שירות זה.

שירות משלוחים – למה כדאי לכם להעניק אותו בתור בעלי עסק?

מגדילים את מעגל הלקוחות

העסק שלכם הוא נתח מהאישיות שלכם ולכן אתם משקיעים בו את כל ימיכם. כדי להישאר רלוונטיים חשוב לקלוט את הלך הרוח בשוק הקמעונאי. כיום הלקוחות דורשים משלוחים עד הבית, הם יעדיפו עסק אחד על פני אחר כדי ליהנות משירות זה. כאשר אתם מציעים משלוח ישיר לבית הלקוח, אתם ממקמים את עצמכם גבוה ויוצרים תדמית איכותית לעסק שלכם, מה שאוטומטית גורם לעלייה במספר הלקוחות ובשמירה על הלקוחות הקבועים.

חוות הדעת שמשפיעה על המכירות

יש לדעת כי גם אם המוצר שלכם מצוין, יש להשקיע בשירות טוב כדי לשמור על הלקוחות הקיימים ולהגדיל את מעגל החדשים. מעוניינים להגדיל מכירות? שירות משלוחים מעולה הוא אחד הדרכים לעשות זאת. מחקר תוצרת ארצות הברית גילה, כי לרוב, לקוחות שקיבלו את הזמנתם במשלוח אקספרס עוד באותו יום, יחזרו לרכוש באותה חנות פעם נוספת. כאשר אתם מעניקים שירות משלוחים ללקוח, אתם משיגים ניקוד גבוה בתחרות העסקית מול חברות דומות לעסק שלכם.

 

שירות משלוחים עד הבית – טיפים לעסק המתפתח

חשוב להכניס את שירות המשלוחים לסל השירותים אותו אתם מציעים, רק לאחר חשיבה מעמיקה ובניית מערך המתאים במדויק ליכולות העסק שלכם:

שליחים – תוצרת בית או תוצרת חוץ?

חשוב לבחור בין שירות מיקור חוץ בדמות חברת משלוחים מיומנת, היודעת את העבודה ומכירה את ענף שירות העסקים על בוריו. שירות זה מתאים לחברות בינוניות הנזקקות לתת שירות משלוחים רצוף, אולם אינן מעוניינות לקחת על עצמן בשלב זה את החלק הלוגיסטי של ניהול מערך המשלוחים.

חברות קטנות יותר יכולות להעסיק תחת תחתיהן מספר שליחים לצורך מענה עבור כמות משלוחים קטנה בכל יום. יש לדעת כי שליח לבוש מדי החברה, יוצר תדמית אמינה יותר בעיני הלקוחות.

ספרו ללקוחות בתחילה כמה עולה השירות

ידוע כי חשוב לעדכן את הלקוח בתחילת תהליך הרכישה, על מחיר של משלוח מהיר עד ביתו. לקוחות לרוב מעוניינים לשלם לתוספת נוחיות, אולם אינם אוהבים לגלות זאת לאחר שכבר סיימו את הקנייה. נהגו עמם בשקיפות לאורך כל הדרך.

לקוח במעקב אחר המשלוח

חשוב לספק ללקוח מעקב מדויק אחר ההזמנה שלו בזמן אמת, זה יוצר אמינות גבוהה בקרב הקליינטים, ומאפשר להם לתכנן את סדר יומם.

לסיכום

ככל הנראה, העסקים של שנות המאה ה-21 עם הפנים קדימה, לכיוון מתן שירות משלוחים באופן מקצועי ויעיל. התחילו לחשוב על שירות כזה גם אצלכם בעסק, הרווח יהיה כולו שלכם.

נגישות