חותמים חוזה שכירות: כך תגנו על עצמכם מדייר בעייתי

אם גם אתם בעלים של בית פרטי, בטח כבר יצא לכם לשמוע על אותם שוכרים מהגיהינום, אלו שעושים צרות לבעלי הדירה שלהם, מסרבים להתפנות, גורמים לנזקים, מסתכסכים עם השכנים ועושים לא מעט צרות בחיים באופן כללי. אז איך אפשר להגן על עצמנו מראש מפני דיירים בעייתיים ואיזה צעדים נוכל לעשות כדי להבטיח שלנו לא יקרו דברים מהסוג הזה? מיד נחלוק כמה טיפים חשובים, אבל קודם כל – למה זה בכלל דבר שכל כך חשוב לעשות מלכתחילה.

למה חשוב להשקיע באמצעי הגנה מפני דיירים בעייתיים?

חשוב להבין שגם אם דייר כלשהו עושה לכם הרבה מאד בעיות בדירה, ואפילו אם הוא מתגורר בה מבלי לשלם, היא אפשר פשוט להוציא אותו משם בכוח. פינוי שוכר מהדירה זה עניין משפטי מורכב שמצריך לא מעט מאמץ ויכול לקחת זמן. בדיוק בגלל זה מומלץ לעשות כל מה שרק ניתן כדי למנוע את זה מראש והנה מספר טיפים שיעזרו.

סינון דיירים יסודי

אחד הצעדים החשובים ביותר בהגנה על עצמנו מפני דיירים בעייתיים הוא ביצוע סינון דיירים יסודי. כיום ניתן להגיש בקשה למידע מפורט הכולל בדיקות רקע ואשראי, מידע על מקום תעסוקה והיסטוריית שכירות קודמת. על ידי סינון השוכרים פוטנציאליים תוכלו לזהות מראש דגלים אדומים כמו היסטוריה של אי תשלום או נזק לרכוש, וכך לקבל מושכלות לגבי מי אתם מפקידים את הנכס שלכם.

 

 

הסכם שכירות מקיף

חוזה שכירות מנוסח היטב חיוני לתיאום ציפיות והגדרת זכויות וחובות ברורות של שני הצדדים. הקפידו להכניס את כל הסעיפים והנושאים החשובים כמו מועד וסכום תשלום שכר דירה, עמלות איחור, הפקדות ביטחון ותחזוקת נכס. הגדירו בצורה מדויקת את העונשין על הפרה של כל סעיף בחוזה,, כולל הליכי פינוי או צעדים משפטיים במידת הצורך. כדאי להתייעץ עם עורך דין מוסמך כדי לוודא שהסכם השכירות תואם את החוקים והתקנות המקומיים וקביל מבחינה משפטית.

גביית פיקדון ושכר דירה

הגנו על עצמכם כלכלית על ידי דרישת פיקדון מהדיירים. פיקדון זה משמש כרשת ביטחון לכיסוי כל נזק פוטנציאלי או דמי שכירות שלא שולמו בזמן. ודאו שאתם עומדים בדרישות החוק לסכום המקסימלי של פקדון שניתן לגבות ואל תגבו מעבר לכך. שימו לב שאתם גם מודעים לזמן החזרת הפיקדון. היעזרו  במערכת גביית שכר דירה אמינה, למשל תוכנה לסליקת אשראי ותשלום מהדיירים כדי למנוע עיכובים ופוטנציאל למחלוקת.

בדיקות ותחזוקה שוטפת של הנכס

ערכו בדיקות שוטפות של הנכס כדי לזהות בעיות תחזוקה או נזק פוטנציאלי שנגרם על ידי הדיירים, כמובן בשיתוף והסכמה שלהם ובזמנים סבירים ונוחים עם הודעה מראש. על ידי טיפול מידי בבעיות של תיקונים ותחזוקה, ניתן למנוע מבעיות קלות להפוך לבעיות משמעותיות וגדולות. תעדו את מצב הנכס לפני ואחרי כל שכירות כדי לקבל ראיות למקרה שיתעוררו מחלוקות. הודיעו לדיירים על לוח הזמנים של הבדיקות שלכם כדי להבטיח עמידה בשמירה על הנכס. זכרו – עשו זאת בתדירות הגיונית, בזמנים נוחים וסבירים ותמיד בתיאום מראש

תקשורת ופתרון סכסוכים

שמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם הדיירים שלכם וטפלו בכל בעיה באופן מידי. עודדו את הדיירים לדווח על בעיות תחזוקה בהקדם ועל ידי מענה מהיר צרו קשר של אמון הדדי. אם עולה בעיה כלשהי ואפילו קטנה ושטותית לכאורה, עדיף לטפל בה בהקדם האפשרי כדי למנוע מחלוקות גדולות שעלולות להתרחש בעתיד.

לסיכום

הקפידו על כל הדברים האלו ולא תצטרכו להגיע מראש למצבים לא נעימים.

נגישות