מה חשוב לדעת על מספרי טלפון עסקיים? כיום ישנה גם אפשרות לנייד אותם – נכון, אבל האם זה הכול? מסתבר שלא. תחומי המספור העסקי והטלפוניה העסקית בכלל, רחבים מאוד ופותחים אפשרויות שכדאי לכל עסק להכיר. אלה כמה תובנות חשובות בהקשר זה:
העולם מתרחב
בראייה ישנה של עולם העסקים, הטלפון היה דבר פשוט למדי. חברת התקשורת מקצה לכם "קו" או כמה קווים, לפי דרישותיכם. אתם רוכשים מכשירי טלפון בהתאם ומחברים אותם וזה הכול. מה שניתן לעשות עם מכשירים אלה, היה מוגבל מאוד. בעיקר, לחייג למספר טלפון אחד אחר. כל מכשיר טלפון היה משויך למספר ספציפי אחד ובזה זה נגמר. פשטות זו, דווקא הייתה נוחה ושימושית. מצד שני, אם אפשר לעשות עם הטלפוניה יותר, מדוע שלא? כיום ניתן להשיג מגוון רחב הרבה יותר של אפשרויות עם מערכת טלפונים עסקית – פירוט שיחות, ניוד מספרים, שירותי מספור, שיחות חינם בתוך העסק, שימוש במספרי 1800 ועוד. כל זאת כבר לא חדש, אך יש עדיין עסקים רבים שלא ממצים את האפשרויות שגלומות בכך. זאת, בין השאר בגלל קיבעון מחשבתי, שנובע מתפקידו המסורתי של הטלפון – פשוט (ורק) לחבר בין שני מכשירים ולאפשר שיחה קולית בין שני אנשים.
לא רק קול
בטלפוניה המודרנית, מדובר על הרבה יותר מהעברת קול בלבד. למעשה, זו תקשורת דיגיטאלית ולא אנלוגית. היא נועדה להעביר מידע בצורתו הגולמית ולא רק מידע קולי. תודות לגישה זו, הטלפוניה המודרנית גמישה באופן יוצא דופן. למעשה, היא "ממוחשבת", במלוא מובן המילה ולכן, מספקת את הגמישות שהמחשוב בכלל מספק. פירוש הדבר, למשל, שניתן להעביר גם וידאו, באותם ערוצי תקשורת.
ניהול מתוחכם
עוד היבט חשוב ביותר של הטלפוניה המודרנית, הוא הניהול המתקדם. במכשיר הטלפון הישן, לא היה הרבה שניתן לעשות בעצמכם, מעבר לביצוע השיחה. בהמשך אמנם נכנסו לשימוש מכשירי טלפון משופרים, שהציעו למשל זיכרון למספרים או חיוג מקוצר. אבל לא ממש יכולות של ניהול מתוחכם. למה הכוונה בניהול מתוחכם? עסק שמשתמש כיום בשירותי מרכזיה וירטואלית של ספק איכותי, יכול לנהל באופן מרוכז את כל שלוחות הטלפון שלו. אפילו המושג הבסיסי של "מספר טלפון", מקבל בסביבה כזו משמעות הרבה יותר מתוחכמת וגמישה. כעת, המספר הופך להיות לאבן בניין גמישה ביותר – גם לגבי המספר עצמו וגם לגבי אופן השימוש בו. ניתן לבחור מספרים לפי הצורך וגם להחליט להיכן וכיצד הם ינותבו.
ייעול עסקי
כמובן, מה שחשוב לעסקים הוא לא אפשרויות טכניות בפני עצמן, אלא המשמעויות העסקיות שלהן. ליכולות שציינו ולנוספות, יש השלכות עסקיות משמעותיות ביותר. זאת, מאחר שפעילות עסקית קריטית מתבצעת בעסקים דרך מערכות הטלפון. קחו למשל את נושא הטיפול בלידים. המרכזיות מאפשרות למשל חיוג אוטומטי ללידים כאלה וניהול החיבור בינם לבין נציגי המכירות.
לסיכום
מומלץ לעסקים לחשוב על עולם הטלפוניה באופן רחב. לראות בכך תחום גמיש ורב אפשרויות. לא להסתכל על כך, רק בפריזמה הצרה של ביצוע שיחות טלפון, ממספר אחד לשני. מי שיעשו זאת, ייהנו מהתועלות הרבות שמציעה כיום הטלפוניה המודרנית.